Discovery reklamy Google Ads

Google aktuálně testuje v ČR reklamy ve formátu discovery, jedná se o nativní reklamy (obsahové/bannerové reklamy připomínající článek), které se objevují ve feedu domovské stránky YouTube, v kanálu Objevit a na kartách v G-mailu. Reklamy jsou zatím v beta verzi, tedy nemusíte je zatím najít k nastavení v každém Google Ads účtu.

Výhody:

  • Poutavá reklamní kreativa, zatím je využívá jen malé množství inzerentů.
  • Cílení na velmi relevantní publikum uživatelů, díky strojovému učení Google.

Než začnete reklamy nastavovat:

  • Připravte si vhodné kreativy a podklady.
  • Nastavte měření konverzí v Google Ads účtu.
  • Máte nastaveno značkování celého webu.

Jak reklamy Discovery nastavit?

  1. Přihlaste se do svého Google Ads účtu a dejte vytvořit novou kampaň.
  2. Jako cíl nové kampaně nastavte ideálně Prodej.
  3. Typ kampaně vyberte Discovery, dále pokračujte klasicky v nastavení jazyka, místa, publikum, rozpočty, nabídky a pod. poté uložte.
  4. Nyní vytvoříte reklamu s jedním obrázkem nebo reklamu s více obrázky, vrátíte se zpět do právě uložené kampaně Discovery, v sekci reklamy a rozšíření přidáte pluskem novou reklamu typu Discovery.
  5. Nyní nahrajete všechny potřebné podklady:
  • nadpis max. 40 znaků i s mezerami,
  • popis max. 90 znaků,
  • obrázky (1 200 x 628 px nebo čtverec 1 200 x 1 200 px),
  • logo,
  • název firmy,
  • cílová URL,
  • výzva k akci.